20151008

Boekvoorstelling LAMA CHINA

Op zaterdag 28 november presenteer ik om 19u in het kunstencentrum Croxhapox te Gent mijn nieuwe beeldroman LAMA CHINA.
De deuren gaan open om 18u en om 20u performt het duo BUREN. Die avond opent ook de expo DEAF MAN’S VILLA: http://croxhapox.org/c/

LAMA CHINA is een experimentele beeldroman in het kader van mijn doctoraatsonderzoek in de kunsten naar woord, beeld en verhaal:
Deze publicatie is gemonteerd met beelden en lemma’s uit De Standaard Encyclopedie 1969-1974 en omvat in annex mijn vertaling van Roland Barthes’ Les planches de l’Encyclopédie (met dank aan Rokus Hofstede voor hulp, redactie en advies!). Deze tekst verscheen nog niet in het Nederlands en biedt - op zijn minst - een aantal mooie inzichten inzake 'de poëtica van het encyclopedisch beeld’, 'het episch parcours van de geest' en 'het gevaar van de rede'...

LAMA CHINA is nummer 2 uit de reeks Zeventien Robots van Croxhapox en verschijnt in een beperkte oplage van 49 exemplaren.

Hopelijk zie ik u op deze vast fijne avond.