20061210

The starting blog

De nodige vaccinaties zijn voltooid. Diverse ziektes verloren de laatste twee maanden een gehandicapt toernooi met mijn lichaam. Het was unfair. Het was geënsceneerd spel. Het was een omgekochte match. De dokter was voor de betrokken viri een ware gokchinees. Bovendien speelden mijn antilichaampjes een thuismatch. Ik kan niet garanderen of mijn immuniteitsstelsel het zo goed zal doen op verplaatsing. Ik sta achter de prognostieken van het tropisch instituut.

De papieren zijn in orde. Of toch grotendeels. Of dat denken Tine en ik. We zouden tot in Bangkok moeten geraken. We zouden probleemloos door het land en het land daarna kunnen reizen. Tot een machtswellustige militair op een regenachtige nacht ons liever de wanden van de grenspost laat aflikken. Wie weet? Ik althans niet. We hebben besloten suiker, waspoeder en zout thuis te laten om elke verwarring te vermijden. En om de douaniers te charmeren heb ik besloten een oranje klaproos op mijn hemd te spelden. Met bloemen doe je nooit verkeerd.

Mijn zak is nog niet gemaakt. Daarover zal ik ook helemaal niet berichten. Ik zal uw meer zinvolle activiteiten pas verstoren wanneer ik wat kan opscheppen over geografisch verantwoord naakt.